Mitä tänään koulussa mietin
Kevät on levyfriikille kiireistä aikaa. Tänäkin vuonna huhti-toukokuussa on ilmestynyt mittava kasa. Meillä ja muualla uutuuskiekkoa pukataan pitkän studiotalven jälkeen ilmoille ennen "kaikkien aikojen konsertti- ja festarikesää".
Tämä bloggari on kuullut levykaupasta ainakin Jesse Malinin, Hold Steadyn ja Nationalsin kiihkeän kutsuhuudon. Näiden lisäksi sitten on vino pino sellaisia levyjä, jotka enemmän ja vähemmän voisivat kiinnostaa.
Levyteollisuus on ollut jo iät ja ajat teollisuudenhaara siinä kuin mikä tahansa muukin. Huhti-toukokuu on alalla kiihkeää sesonkia. Toinen uusien julkaisujen keskittymä syys-lokakuussa. Jouluna paketoidaan monenmoista uutta kokoelmaa vanhoilta artisteilta.
Tämä kaikki on hyvin levykuluttajien tiedossa, mutta miksei sitä ikinä muista. Koko talven sitä kyttää uutisia mielenkiintoisten bändien tulevista julkaisuista. Kun kevät sitten koittaa, ne vielä helmikuussa kiihkeästi odotetut levyt ilmestyvät kuitenkin yllättäen kulman takana olevan levykaupan hyllylle (kts. The Hold Steady).
Tämä ei tietenkään koske niitä levyjä, joiden ilmestymisen on muistanut koko ajan. Niitä on odottanut kiihkeästi. Niiden julkaisu tai toimitus myöhästyy. Parin päivänkin ylimääräinen odotus on pitkä (kts. Malin, Jesse).
Ei tässä muuten mitään huolta olisi, mutta kun ei koskaan tajua säästää pitkin talvea levyrahastoon.
Kauniiksi lopuksi keväisiä levyostoksia vauhdittamaan Brian Fallonin versiointi Clash-klassikosta. Gaslight Anthemin uusi levy tulee kauppoihin kesäkuussa. Siitä enemmän juttua ihan pian.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti